Saturday, September 20, 2008

زندانیان اهل حق در زندان اورمیه به سلول انفرادی انتقال یافته اند



زندانیان اهل حق در زندان اورمیه به سلول انفرادی انتقال یافته اند

میللی حرکت سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۷: ساوالان سسی: بنا به گزارشهایی که از زندان مرکزی اورمیه دریافت کرده ایم٬ چهار تن از پیروان مسلک اهل حق (علوی-علی الهی)٬ از روز یک شنبه ۲۴ شهریور بنا به دلایل نامعلوم به سلول انفرادی انتقال یافته اند

لاذم بذکر است آنها از تاریخ یازده فرودین ماه سال جاری در اعتراض به وضعيت نگهداري، فشارها و توهین های مکرری که به دین و عقاید اینها می شد، ممعانعت مسئولین زندان از رسیدن غذاهایی که با دستورات دینی اهل حق مطابقت دارد و همچنين اعتراض به احکام صادره از سوي دادگاه بمدت ۲۵ روز دست به اعتصاب غذا زده بودند.

سهندعلی محمدی (فرزند محمد)٬ بخشعلی محمدی (فرزند محمد)٬ عباداله قاسمزاده (فرزند قباد) و مهدی قاسمزاده (فرزند قباد) از پیروان فرقه آتش بیگی و از اهالی روستای "اوچ تپه" (قوشاچای - میاندوآب) هستند. افراد مذکور در پی درگیریهای مسلحانه مهرماه ۱۳۸۳ بین نیروی انتظامی و جمعی از پیروان این فرقه درمیاندوآب دستگیر شده و بعد از محاکمه٬ محکوم به اعدام شدند که بعد از اعتراض آنها در حال حاضر به غیر از مهدی قاسم زاده که حکم اعدام اش تایید شده بقیه به ۱۳ سال حبس و تبعید به شهرستان یزد محکوم شده اند. که سه سال از این محکومیت توهین به دولت و رهبری می باشد.

بر اساس همین گزارش آقای یونس آقایان نیر دیگر زندانی اهل حق می باشد که بهمراه نامبردگان به سلول انفرادی انتقال یافته است.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home